Sekcja Pracy Socjalnej
Sekcja pracy socjalnej
Kierownik: mgr Bożena Piątek
E-mail: b.piatek@mops.elk.pl
Do podstawowych zadań Sekcji Pracy Socjalnej należy w szczególności:
1) diagnozowanie problemów socjalnych występujących w gminie,
2) rozpoznawanie i ustalanie potrzeb środowiska lokalnego oraz wnioskowanie w sprawie udzielenia świadczeń pomocy społecznej,
3) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i gromadzenie dokumentacji w toku postępowań w sprawach o przyznanie świadczeń pomocy społecznej,
4) praca socjalna,
5) udział w sporządzaniu bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej,
6) opracowywanie projektów i wniosków, według wymaganych procedur i wdrażanie celowych programów służących realizacji zadań pomocy społecznej,
7) opracowywanie materiałów analityczno – syntetycznych dotyczących problemów społecznych,
8) sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej realizacji zadań pomocy społecznej i ich analiza,
9) współpraca z innymi podmiotami wg. ich właściwości działania, w celu efektywnego wykorzystania istniejących zasobów, sił i środków,
10) podejmowanie działalności zmierzającej do przeciwdziałania powstawaniu sytuacji powodujących konieczność udzielania pomocy,
11) podejmowanie innych działań, wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz ustaleń przekazanych przez dyrektora Ośrodka,
12) przyjmowanie skarg i wniosków dotyczących pracy Sekcji.