OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ
Procedura przyjęcia do Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Ełku przy Ełckim Centrum Rewitalizacji Społecznej STAJNIA.
Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Ełku jest jednostką organizacyjną funkcjonującą w Ełckim Centrum Rewitalizacji Społecznej „STAJNIA” w strukturach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku obejmującą swoim działaniem teren Gminy Miasta Ełku. Pobyt w Ośrodku dla mieszkańców Gminy Miasta Ełk jest bezpłatny.
Warunki przyjęcia do Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Ełku:
Uzyskanie prawa pobytu w Ośrodku następuje w sytuacji współwystępowania przemocy w rodzinie, w tym rodzinie dotkniętej uzależnieniami z Gminy Miasta Ełk w sytuacji spowodowanej kryzysem tj. niemożności korzystania z miejsca dotychczasowego (czasowego lub stałego miejsca) zamieszkania.
Przyjęcie na pobyt w Ośrodku nastąpi na podstawie opisu sytuacji kryzysowej i za zgodą Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, który określi czas pobytu
w Ośrodku.
Okres pobytu w ośrodku wynosi 1 miesiąc. Okres ten może być wydłużony za zgodą Dyrektora MOPS w Ełku tylko w uzasadnionych przypadkach do 3 miesięcy.
Podstawą przedłużenia pobytu w Ośrodku Interwencji Kryzysowej jest m.in:
- nadal utrzymująca się trudna sytuacja życiowa osoby/rodziny przebywającej w Ośrodku,
- konieczność współpracy z pracownikami i konsultantami Ośrodka,
- działania prowadzące do poprawy własnej sytuacji, w związku z którą zgłosili się do Ośrodka,
- pozytywna opinia pracownika socjalnego.
W celu zakwalifikowania osoby/rodziny na pobyt w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Ełku, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku kompletuje dokumenty:
- wniosek/podanie osoby ubiegającej się o przyjęcie,
- wywiad środowiskowy przeprowadzony przez pracownika socjalnego MOPS właściwego ze względu na miejsce zamieszkania,
- zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do umieszczenia w Ośrodku,
- w przypadku powstania wątpliwości, co do zdrowia psychicznego osoby ubiegającej się o przyjęcie zagrażające zdrowiu lub życiu danej osoby lub osób przebywających w Ośrodku, konieczna jest opinia lekarza psychiatry,
- opinia MOPS zawierająca uzasadnienie pobytu w domu,
- zgoda na pobyt w Ośrodku wydana przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku,
Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Ełku gromadzi dokumentację osób korzystających z jego usług, tj.:
- wywiad środowiskowy z załącznikami,
- zgoda na pobyt w Ośrodku wydana przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku,
Ośrodek prowadzi dokumentację osób korzystających z jego usług w trakcie jego pobytu, tj.:
- kartę zgłoszenia, stanowiącą załącznik nr 1 do Regulaminu Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
- oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Ośrodka Interwencji Kryzysowej oraz Regulaminem Ełckiego Centrum Rewitalizacji Społecznej „STAJNIA”, stanowiące załącznik nr 2 do Regulaminu Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, stanowiące załącznik nr 3 do Regulaminu Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
- klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby pomocy społecznej, stanowiąca załącznik nr 4 do Regulaminu Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
- Notatki służbowe pracowników Ośrodka.
Wzory dokumentów do pobrania w Ośrodku Interwencji Kryzysowej.
tel. kontaktowy 87 732 64 45.